Przy
opracowywaniu projektu zarząd powinien brać pod uwagę obowiązujące regulacje
prawne, potrzeby wyrażane przez mieszkańców, stosowane w danym okresie ceny i
inne dane finansowe planowane stawki podatkowe, inne istotne okoliczności.
Projekt powinien być dokumentem przejrzystym, szczegółowym uwzględniającym
podział dochodów i wydatków budżetowych na działy, rozdziały i paragrafy.
Uchwalenie budżetu samorządowego należy do wyłącznej właściwości rady gminy.
Uchwały budżetowe zapadają zwykłą większością organu stanowiącego, w głosowaniu
jawnym. Uchwała budżetowa powinna być niezwłocznie ogłoszona przez wójta.
Budżety gmin – tworzy się na podstawie istniejącego prawa budżetowego; zostało
ono radykalnie zmienione w 1991 roku[2].
[1] Art. 132 ustawy o
samorządzie terytorialnym.
[2] Ustawa z 5 stycznia 1991
roku – prawo budżetowe z późniejszymi zmianami; Dz. U. 1991 r.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz